User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
Admin
Ville with features and
Nooting also in English / Nuuttailen myös suomeksi

Entering now to Iceshrimp.net world. On
since Oct ’22, the first big exodus from rocketboy’s hellsite.

Admin of instance 1m2lab.anvil.top, social.porotokka.net and divergent.1m2lab.engineer

Metalhead for life, nerd and geeky engineer from The North. Exploring the marvels of
. analyser and experimentalist. enthusiastic.

Location
Rovaniemi, Finland
Birthday
1976-09-28
ICESHRIMP.JS @AlderForrest@1m2lab.anvil.top
MASTODON @AlderForrest@mementomori.social
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
@VeroniqueB99 United States of Totalitarism, middle-aged country, falling deeper into Dark Ages. The land of the free not so free anymore.
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
@Ann1944 far less would be nice. So nice.
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
@VsQ itelläni lomalla on vain yks aikataulutettu asia, , joka alkaa huomenna headbang
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
Rannekeet ranteessa, yksi pääsyyn, toinen ruokaan

User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
@hannamorre todellakin. Itse olen paikalla IRL. headbang corpse2
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
@VsQ omaa lomaani kulunut nyt 11 päivää. Aivot sopivasti narikassa, mitä nyt pikku puuhasteluja pajalla, lähinnä 3d osien mallintamista ja tulostelua, fotogrammetriaavja fedi-instanssien päivittelyä ja rakentelua. Uusimpana iceshrimp.net -alustan pystytys.

Tekemättömyys on hyvä asia. Siittä ei tarvitse kärsiä huonoa omaatuntoa. Palautumisen kannalta suuri asia.
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
Reissu käyntiin! Aamupalaa ääntä kohti.

User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
Jahas. Pitäs alkaa reppuun tunkemaan festarikamoja. Huomenaamuna reissuun.

User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
Torstaina suunnaksi Iso Kirkko ja

Onko muita Tuskaan tulijoita?

User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
@mash

N: Norkapp, Norway
S: Boa Vista, Cape Verde
E: Agia Napa, Cyprus
W: Tchitcen Itca, Mexico
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
@frenzybiscuit yes. It is. My note was in Finnish, my native language.
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
niin ja jalkaahan ei taskuun vain em. kala ablobhype
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
Tänään Villen koekeittiössä savustustestailut pallogrillissä. Tuote verraten syömäkelpoinen.

Testin kuvaus:
- Pallogrillin sen verran hiiliä, että kuvan savustuslaatikolle saadaan sopiva inferno aikaiseksi. Varmista, että ritilä mahtuu vielä paikalleen. Loota pois vielä grillistä sytytys nesteellä ja tikku perään. Annetaan palaa niin kauan, että syttynesteen haju hälvenee

- Nyt kun grilli on esilämpeämässä, savustuslastut likoamaan kylmään veteen. Liotusaika 20min.

- kala teflonritilätaskuun. Isomman kalan fileen nahat vastakkain ja teflonritilätaskuun. Ritilätasku helpottaa jalan kääntämistä, jota tehdään tunnin savustamisen aikana muutaman kerran.

- Savustusloota hiilten joukkoon ja liotettuja lastuja loota noin puolilleen ja kansi kiinni. Grilliritilä paikalleen.

- Kun savun muodostuminen alkaa kala taskussa kahden alumiinisen kypsennysalustan päälle. Kun savun muodostus tasaista kupu paikalleen venttiilit auki.

- kilon filettä savustelua about tunti. Välillä kääntelyä ja hiilten kohennusta lootan ympärillä. Savua pitää tulla koko ajan tasaisesti

- Kun grilli jäähtynyt, loota pois grillistä ja tuhkat pois ja käsin pesu.
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
Iceshrimp.net -alustan vakio frontendin voi "korvata" vaihtoehtoisilla frontendeillä. Otin käyttöön reggaamalleni domainille käyttöön chuckya-fe-standalone -frontendin, jonka käyttö aloitetaan yksinkertaisella login -sivulla, joka jälkeen kirjautuminen Oauth -tuella instanssille. Liitteenä kuvat login -sivusta ja näkymä käyttöliittymään. Käyttöliittymä toimii yllättävä hyvin, vaikkakin välillä tulee "501 Not Implemented" ilmoituksia.

User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
@tml @tero @rolle

There is numerous of instances which block meta’s sites. It’s a choice which admin have to make. It is a statement behalf of human rights and against of hate speech.

fedipact.online
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
Tulipa regattua uus domain. Julkaisuja luvassa lähiaikoina. headbang

User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
@kaarne kohta taasen mukavan pimeää
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
Laitoin uutukaisen instanssin päivittymään automaagisesti uusimpaan versioon. Voi rauhassa keskittyä muihin säätöihin. ablobjam

User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y


Uusi instanssi ja uusi lyhyt esittely. Olen Ville, kohta viittä kymppiä käyvä inssikuvitus ja vaari Rovaniemeltä. Inssiutkintoja minulla on kolme, joista yksi YAMK tasoinen. Fediversessä olen old timer, eli menossa mukana lokakuusta 2022 saakka, jolloin jätin rähjäisen lintulaudan taakseni ja hyppäsin parempaan someen. Päivääkään en ole katunut. Ihmiset täällä ovat mahtavia ja ilmapiiri toista kuin rakettipojun tunkiolla.

Päivätyöni menee rakenteiden suunnitteluprojektien johtamisessa, vapaa-aikani
-pajallani, jossa tuusailen palvelimien ja ele-projektien parissa. Ylläpidän useampaa instanssia fediversessä usealla eri alustalla. Fediversumissa on somen tulevaisuus, jossa mukava tuulahdus vanhan hyvän somen hengestä ennen kuin ylisuuret somejätit somen nykymuodossaan pilasivat. Olen ankara em. jättien johtohahmojen kriitikko, ja varoittelenkin heidän aikaansaamista vaaroista yksityisyydelle, ihmisoikeuksille ja riistosta jota he aikaansaavat somen käyttäjille.

Minulla on myös kaksi aikuisiällä todettua kaveria matkassa, eli autismikirjon häiriö ja ADHD, joiden tuottamista tilanteista silloin tällöin kirjoittelen. Ensimmäisen kanssa olen oppinut elämään ja toinen pysyy rauhallisena hyvän lääkityksen turvin. Aina välistä kuitenkin läikkyy yli. Autismin kirjossani minulle ääni- ja valoärsykkeet ovat pahimpia, siksi kuljenkin lähes aina vastamelukuulokkeet päässä ja aurinkolasit silmillä. Kuulokkeissa soi hyvin usein rankka metallimusiikki, jonka fanaattinen kuuntelija olen kohta 40 vuoden kokemuksella. Olen myös harsh vocal experimentalist, eli minun erityismielenkiinnon kohteena on, miten henkilö kykenee muodostamaan metallimusiikissa tutut screamit ja groulit, terveesti, ilman äänihuulten tärvelemistä. Olen mukana myös rahoittamassa aiheeseen liittyvää tieteellistä tutkimusta. Harrastan myös itse metallilaulantaan, mutta vielä en voi sanoa olevani muusikko.
headbang

Uusille tuttavuuksille sanon aina terve ja vanhoille että kiva kun olet edelleen täällä.
agoogle100
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
Suoritan tärkeää tehtävää, ettei sääsket syö pojantytärtä. ablobeyesup