User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
Admin
Ville with features and
Nooting also in English / Nuuttailen myös suomeksi

Entering now to Iceshrimp.net world. On
since Oct ’22, the first big exodus from rocketboy’s hellsite.

Admin of instance 1m2lab.anvil.top, social.porotokka.net and divergent.1m2lab.engineer

Metalhead for life, nerd and geeky engineer from The North. Exploring the marvels of
. analyser and experimentalist. enthusiastic.

Location
Rovaniemi, Finland
Birthday
1976-09-28
ICESHRIMP.JS @AlderForrest@1m2lab.anvil.top
MASTODON @AlderForrest@mementomori.social
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
@valoisa jaa, melkein meän naapurissa.
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
deliver -jonon ongelma selätetty foorumilta saamilla neuvoilla. Instanssi nyt toimintakunnossa ja avoin kaikille.
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
@mspotilas.bsky.social meillä puusauna, lämpötila Ouman EH203 -säätimen kautta modbus väylässä HomeAssistantille.
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
Juhannusevästä. Hyvää juhannusta.
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
Vähitellen alan olemaan jyvällä toiminnasta. Käytettävissä oleva API on mielenkiintoinen abongoblob

Suurin ihmetys vain on tuo deliver -jonon kasvava Failed -arvojen määrä. Piti käynnistää support -foorumiin yhteydenpito
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
Tässä käyttöliittymä
User avatar
🇺🇦𖤐AlderForrest 𖤐 🇺🇦 @AlderForrest@1m2lab.engineer
1y
Laukaistaas eka postaus instanssilta divergent.1m2lab.engineer.

Terve :)

Elikkäs kupletin juoni on se, että olen jo jokusen vuoden käyttänyt fedissä
-alustaa, joka alustana on mukavan toimiva ja erikoinen. Alusta elää nyt tietynlaista murrosta, kun iceshrimp-js -versio (joka on , eli -fork monien joukossa), on ylläpitäjien kovan luokan efforttina saamassa täysin uudelleen rakennetun version .net -pohjaisena. Uusi instanssini on juurikin uutukainen iceshrimp, joka ei ole enää YAMF, vaan aivan omanlaisensa fedi -alusta.

Olen päättänyt alusta pitäen avata instanssin julkiseksi, eli jos haluat testailla, rekisteröinti onnistuu. Uusi iceshrimp.net on vielä kehitysvaiheessa, mutta valtaosa funktioista jo toimii, ja alkuarvion perusteella varsin mallikkaasti. Vertailumatriisi eri versioiden välillä:

kb.iceshrimp.dev/s/docs/doc/production-readiness-Bs0HK2ZXO8#h-feature-comparison-matrix

Käyttöliittymä on lähentynyt suuresti
-alustan vastaavaa, ja kovasti selkeytynyt. Oikeastaan kaikki turha on raakattu pois.

.net